Provider HI gaat vanaf 1 mei aanstaande weer verder onder de naam van KPN. Dat nieuws maakte het Nederlandse bedrijf vandaag bekend. Hoeveel consumenten momenteel klant zijn bij KPN is niet bekend. Voor de huidige klanten van HI veranderd er in de nieuwe situatie niets.

In 1996 werd HI opgericht als jongerenmerk onder de vlag van KPN. Het richtte zich toen al vrij snel op de generatie die altijd overal verbonden wilde zijn. Databundels waren daardoor bij HI over het algemeen groter dan bij moederbedrijf KPN.

Maar volgens het concern zijn de laatste jaren KPN en HI, mede dankzij de wensen van de huidige consument, steeds verder naar elkaar toegegroeid. Vraag en aanbod vertonen sterke overeenkomsten, waardoor KPN het niet meer noodzakelijk vind dat het verder moet gaan met HI.

Medio mei zullen huidige klanten van HI automatisch overgezet worden op KPN. Daarvoor hoeft niets betaald te worden. Uiteraard behouden de huidige klanten ook gewoon hun eigen nummer zo laat het bedrijf weten in een persbericht. Eenmaal over gezet behoudt de klant zijn eigen bundel, mogelijk met meer belminuten/sms’jes en data, tegen gegarandeerd de zelfde prijs als in het huidige abonnement. Ook de einddatum van het contract blijft gewoon hetzelfde.

KPN beschikt naast HI ook nog over de netwerken Telfort en Simyo. Deze twee netwerken blijven wel bestaan en zullen de voordeelmerken van KPN blijven. Simyo is met name bekend geworden vanwege haar goedkope sim only abonnementen, die erg in trek waren bij de consument.

Leave a Reply