Elk jaar, of om de twee jaar, maak je het mee. Je mobiele abonnement loopt af en je kunt deze vervolgens verlengen. Blijf je bij dezelfde provider waarmee je goede ervaringen hebt? Of kies je toch voor een andere provider vanwege een strakke aanbieding. Lees hier enkele tips met betrekking tot het verlengen van je mobiele abonnement!

Consumenten waarvan hun mobiele abonnement binnen afzienbare tijd afloopt worden vaak veelvuldig gebeld door de huidige provider en of website, waar het huidige abonnement is afgesloten. Vaak feliciteren ze de consument met het feit dat er een nieuw abonnement aangegaan kan worden met een toestel naar keuze. Het liefste zien ze de consument meteen een beslissing nemen. Maar is dit eigenlijk niet raar?

Wie een mobiel abonnement gaat afsluiten of zijn huidige verbintenis gaat verlengen doet er verstandig aan alle opties even bij langs te lopen waar hij of zij uit kan kiezen. Allereerst is het raadzaam om de huidige provider te vragen naar wat nou eigenlijk het gemiddelde verbruik is geweest als het gaat om belminuten, sms’jes en data. Alleen op basis daarvan kan een juist nieuw contract worden aangegaan. Met die gegevens in het achterhoofd kunnen namelijk al een heleboel aanbiedingen en of deals worden weggestreept. U kunt ook zelf inzicht krijgen in uw maandelijkse verbruik. Bekijk bijvoorbeeld drie van uw meest recente facturen en leg het verbruik van deze facturen naast elkaar. Op die manier krijg je snel inzicht in wat je nou daadwerkelijk verbruikt van je abonnement.

Eenmaal bepaald welke bundel bij uw bel en internet gedrag past gaat u op zoek naar het toestel wat u graag wilt ontvangen bij uw nieuwe abonnement. Is dit een relatief nieuw en duur toestel? Vergelijk dan goed op het internet via welke webshop dit toestel, in combinatie met het abonnement wat je op het oog hebt, het goedkoopste is. Vaak is een nieuw toestel met abonnement A bij webshop X verkrijgbaar voor eenmalig €79,- maar kun je het zelfde abonnement A + toestel bij webshop Y krijgen voor slechts eenmalig €49,-. Ontvang je het toestel bij beide webshop’s gratis in combinatie met abonnement A (je betaald dus evenveel) dan is het raadzaam te kijken naar eventuele verzendkosten die de webshop in rekening brengt en of hoe snel het toestel geleverd kan worden!

Via de productpagina’s van gsmverkoop krijg je meteen de goedkoopste aanbieder te zien van een abonnement + toestel combinatie waarna je op zoek bent!

Uiteraard zijn er ook consumenten die tevreden zijn met hun provider en daar niet graag weg gaan vanwege goede ervaringen. Iemand die bijvoorbeeld altijd gebruik maakt van Vodafone, en bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het inschakelen van Vodafone Blox zeer prettig vind, zal niet snel overstappen naar een andere provider ook al is die misschien per maand goedkoper dan zijn huidige contract. Maar ook in dat geval is het raadzaam goed op te letten bij verlenging van het abonnement dat de ene webshop meer vraagt als losse bijbetaling voor het toestel dan de andere webshop.

Tot slot moet je met het overstappen na een nieuwe provider rekening houden met aansluitkosten die betaald dienen te worden bij je nieuwe provider. Deze nieuwe provider zegt in de meeste gevallen je oude contract op bij je oude provider, zodat je daar in ieder geval geen omkijken naar hebt.

TIP: Providers hechten veel waarde aan nieuwe klanten, waardoor de kortingen die je krijgt bij het overstappen na een nieuwe provider soms wel eens verrassend hoog kunnen oplopen. Bekijk dus altijd wanneer je mobiele abonnement afloopt wat de aanbiedingen van andere providers zijn, alvorens je blind instemt met een nieuw contract bij je huidige provider via de vele telefoontjes die zij naar je plegen op het moment dat je bijna door je contractperiode heen bent!

Leave a Reply